(02) 585 86 44
Šola
Vrtec

Erasmus+ KA101 projekt

Erazmus+ logoOsnovna šola Razkrižje je bila uspešna na razpisu projekta Erasmus+ KA101 (financiran ss trani EU), ki je namenjen usposabljanju strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju. Tim šestih strokovnih delavcev je načrtoval projekt  "Kako vrniti k pouku in v kolektiv pozitivno vzdušje in občutek samovrednosti – How to return a positive atmosphere and a feeling of self-worth into the classroom and the school staff room?", ki je bil izbran v konkurenci 77 šol (vidno v priloženem sklepu). Projekt bo potekal od 1. 6. 2019 do 30. 6. 2020.

Šest strokovnih delavk naše šole se bo to poletje in v začetku naslednjega šolskega leta udeležilo tečajev in obiska šole ter vrtca na Finskem. V projekt so vključene: ravnateljica Anica Š., pedagoginja Petra D., učiteljice Renata V., Mihaela F., Andreja K. in Anita D. I.

Glavni namen prijave projekta je bil:

  • razvijati pozitivno psihologijo v razredu in kolektivu,
  • razvijati motivacijo in močna področja učencev,
  • razvijati sodobne metode poučevanja,
  • brezpogojno sprejemati drug drugega ter skrbeti za dobro počutje vseh nas,
  • povezovanje in izmenjava izkušenj z evropskimi učitelji,
  • strokovna in osebnostna rast strokovnih delavcev.

Odsek iz projekta: »Šele ko je učitelj zadovoljen in napolnjen s potrebnim znanjem pozitivne psihologije, lahko to učinkovito prenaša v razred, neposredno na učence.«

Verjamemo, da je srečen (uspešen) tisti, ki upošteva in gradi na moči pozitivne psihologije.

Koordinatorica projekta, Anita Danč Ismajlovič

 

Učiteljska ERASMUS+  izmenjava na Finskem

Angleški filozof, zgodovinar in pravnik, Francis Bacon, je nekoč povedal: »Travel, in the younger sort, is a part of education; in the elder, a part of experience«. Prevedeno to pomeni: »Za mlajše je potovanje način izobraževanja, za starejše je del izkušnje.«

V času prvomajskih počitnic smo se učitelji Anita Danč Ismajlovič, Mitja Utroša in Marijana Baraba  udeležili Erasmus+ izmenjave za učitelje, in sicer na Finskem. Če se vrnemo k pomembnim besedam Francisa Bacona, je ta izkušnja bila za nas oboje, način izobraževanja in pomembna izkušnja, ki nam je poleg novih izkušenj in širjenja obzorij prinesla tudi osebnostno rast. Izkušnja, ki nam je dala res veliko.

V tednu dni, ki smo ga preživeli v Helsinkih in na izobraževalni instituciji v Vanti, smo izvedli veliko število hospitacij različnih učiteljev, na različnih področjih in stopnjah; tako osnovnošolskem kot srednješolskem izobraževanju. Zanimalo nas je predvsem kako izkazujejo pohvale, rešujejo nemire in ostali elementi pozitivne psihologije. Poleg tega smo ugotavljali in primerjali na kakšen način izvajajo pouk in na sploh kako se njihov šolski sistem razlikuje od našega. Prišli smo do zanimivih zaključkov.

Finski šolski sistem je po nekaterih stvareh kar podoben našemu, npr. sistem devetletke, a učenci začnejo leto kasneje; izbirni predmet od 4. razreda, a le tuji jeziki (dodatna angleščina, švedščina, španščina, ruščina v ožjem izboru); šolski izleti, a le z javnim prevozom; šolska prehrana, a le kosilo, ker jutranjo malico jedo doma, saj pozneje začnejo in končajo pouk; šolanje je brezplačno (v celoti, zato le izleti znotraj mestnega transporta), svojo različico e-asistenta za obveščanje; uporaba interaktivnih tabel ipd.

Najbolj je izstopal način komunikacije med učenci in učitelji, ki je bil bolj umirjen in spoštljiv; odgovornost učencev do dela ter zaupanje v poklic učitelja, ki je na veliko višji ravni. Učitelji predvsem izobražujejo in ne toliko vzgajajo, a dajejo poudarek na sprejemanju in spoštovanju drug drugega. Učenci se zavedajo svojih obveznosti in da so sami odgovorni za svoje znanje. Učitelji ne krivijo sebe in drugi jih tudi ne krivijo za učenčev neuspeh.

Po koncu izmenjave so se nam porodila različna vprašanja, predvsem pomembno se nam zdi vprašanje kako prenesti mirnost finskih učiteljev k nam in jo združiti z našo vnemo v poučevanju ter kako učence naučiti odgovornosti do dela.

Izmenjava se je izkazala za zelo uspešno, ne samo zaradi bogatih izkušenj, ampak tudi zaradi možnosti nadaljnjih sodelovanj.

 

Avtor: Marijana Baraba